2013. augusztus 5., hétfő

IP telefonvonal régi alközpontokra is.....


Sokan gondolják úgy, hogy a VoIP telefonálás mégsem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Nyilván azok a kisebb cégek mondják ezt akiknek ma sem éri meg lecserélni a jól bevált alközpontjukat IP képes alközpontra, mert a beruházás nem, vagy csak hosszú idő múltán térülne meg, ráadásul ki sem használnák a VoIP lehetőségeit. Pedig ha tudnák azt, hogy gyakran megoldható a VoIP használata alközpont csere nélkül is.
Elég egy adapter, és máris élvezhetjük a VoIP telefonálás előnyeit, főként a költségmegtakarítást.
Bizony van az a helyzet amikor nagyon is komoly megtakarítást érhetünk el ha inkább az IP alapú kommunikációt választjuk. A külföldre telefonálás lehet például egy ilyen helyzet.
Akik sokat beszélnek külföldi partnereikkel, azoknak bizony megéri egy plusz VoIP vonal beüzemelése, vagy akár több is, ha annyira nagy a külföldi forgalom.
De azoknak is hasznos lehet, akiknek nincsenek kedvezményes belföldi csomagjaik, vagy flottás előfizetésük.
Persze, tudjuk mi is, hogy ott van a Skype is, és el is ismerjük hasznosságát, de mivel nincs hatalmas különbség a percdíjakban, (hacsak nem skype-ot hívunk tehát hálózaton belül maradunk), a külföldi hívásokhoz érdemes lehet szerződni egy magyarországi szolgáltatóval.
Van belőlük jó pár, és korrekt árakkal, és ügyfélszolgálattal várják az ügyfeleket.
Mi kell ahhoz, hogy egy plusz fővonallal gazdagodjunk akár céges, akár otthoni környezetben?
A legfontosabb, hogy legyen internetelérés a felhasználási helyen, és legyen egy szabad port a router-en vagy a switch-en ahova a VoIP adaptert csatlakoztatjuk. 


Nem árt, ha korlátlan és gyors internet előfizetéssel rendelkezünk, még akkor is, ha maga az IP telefonálás nem fogyaszt nagy sávszélességet alaphelyzetben.
Ha alközpontra szeretnénk köttetni ezt az új vonalat, akkor nem árt, ha van egy szabad fővonali port, illetve legalább szabad kártyahely. Természetesen különálló telefonként is beüzemelhetünk egy VoIP vonalat, ez esetben nincs szükség „hardveres” előkészületre, elég ha egy hagyományos telefonkészüléket vásárolunk, na és persze a VoIP adaptert. Természetesen vásárolhatunk egy VoIP képes telefonkészüléket is, így nem lesz szükség adapterre, ez talán egy picit drágább megoldás, és beállítani sem biztos, hogy egyszerűbb mint az adaptert, de bizony néha lehet ez a praktikusabb, elegánsabb megoldás. Na és persze az is igaz, hogy szépek is és nagy tudásúak ezek a VoIP telefonkészülékek. Az adaptert egyébként akár az IP szolgáltatótól is beszerezhetjük, nem kell felkutatni érte az internetet.
Ha megvan az adapter, és esetleg az alközpont is „fogadóképes” már, nincs más dolgunk, mint regisztrálni egy telefonszámot a szolgáltatónál (elég interneten, nem kell személyesen elmennünk sehová), és a megvásárolt, vagy megrendelt adaptert szolgáltató helyesen bekonfigurálnunk.
Ebben sincs semmi ördöngösség, persze nem árt némi informatikai tudás, alapismeret. Íme egy példa egy Linksys adapterrel:
Csatlakoztassuk az adaptert a hálózathoz, majd keressük ki az IP címét az új eszköznek. Ezt a router is „elárulja” nekünk, de ha nem vagyunk otthon az informatikában akkor egy telefonkészülékkel is „lekérdezhetjük” a VoIP adaptert. (Illetve ha nem vagyunk otthon az informatikában, és alközpontot sem igazán programozott még az illető, és nincs kedve a beállításokkal foglalkozni, akkor hívja a Bodcom Kft.-t és megoldjuk összes ilyen irányú problémáját.)
Ha megvan az IP cím, akkor a hálózatban lévő számítógépről máris elérjük a konfigurációs felületet:



Itt a kötelező szolgáltatói adatokat megadva (regisztrált felhasználónév, jelszó, szolgáltatói azonosítók, pl. a telefonszám), máris használhatjuk az új fővonalat, akár szólóban, akár alközpontba migrálva.



Milyen szépen látszik ebben a „projektben” az informatika és a telekommunikáció összefonódása, amiről pl. honlapunk bevezetőjében értekeztünk. Éppen ezért elismerjük, hogy azért nem árt némi informatikai, és (ha alközpont is képbe kerül) némi alközpont kezelési, programozói ismeret a beüzemeléshez. De ebben segít a Bodcom Kft. 



Összességében belátható, hogy egy alközpont csere költségének a töredékéért megvalósítható az IP kommunikációba való bekapcsolódás.
Szeretnénk azt is megemlíteni, hogy annak is megérheti ez a megoldás, aki nem feltétlenül az IP képesség miatt kérne új fővonalat, hanem annyi csak a terve, hogy több fővonalat szeretne az alközpontjába, irodájába, lakásába.
Bármilyen kérdésük, kérésük lenne az elhangzottakkal kapcsolatban, keressenekbennünket, és segítünk csökkenteni költségeiket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése